Öppen Ridå

Röda Korsets dag, dan efter, vindsnurra, seriefigur och en festival i utförsbacke

Av Malin wiper - 2024-05-09 09:30


 

I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpunkt. Det finns så mycket fint där som folk lämnat in och det säljs massor och det gör ju att fler behövanden får hjälp.

 

Jag har själv gillat second hand ända sen det dök upp för ett antal år sedan. Jag har både köpt och lämnat in på olika second hand genom åren. Chefen Kelly och peronalstyrkan är supertrevliga och kreativa så man trivs verkligen där. Blomman ovan får symbolisera utsträckta händer

 

Tack till alla Röda Korsare för allt arbete ni lägger ner för att samla in pengar till behövande 

 

  

 

Vi tog oss en fika där och min man valde en wienerbrödsbulle, den till höger och jag den till vänster som var nåt slags kräm inuti och jättegod. Sen har dom gott kaffe också plus att det bara kostar 30 kr/person 


 

Dom hade fått in denna gaming fåtölj som såg helt ny ut och jätteläcker med svart och rött. Den kostade bara 200 kr 


   

En fin sommarhatt i lite båtmodell men med längre brätten. Kostade 100 kr.

 

        

Vindsnurra för trädgård


  

Två vinställ för 40 kr/st

 

                                                        

 

En minimodell av ett golvur för 80 kr. Det ser ut som det är handmålat och upptill står det 1984 och på mitten Ragnhild 30 år. Allt har en historia

 

    

Klockan på lite närmare håll

 

          

Jag filmade denna talande seriefigur på Röda Korsets second hand. Jag vet inte vad det är för seriefigur så jag undrar om nån av er som tilltar in till mig vet?. Fick en kommentar av en tjej som sa att figuren kom från den tecknade filmen Monsters inc. Tusen tack snälla du

 

                            

 

Jag zappade lite när Melodifestivalens semifinal var slut. Det kändes som rena ormgropen med mycket naktet och yta och mindre av melodiska låtar. Det var ett sånt virrvarr så jag gav upp och kommer inte att kolla mer på spektaklet. Vad har hänt när det inte finns nån variation?. Sen kostar detta så mycket med alla vakter och extra bevakning som vi skulle kunna ha till annat som behövs i samhället.

 

I dag vaknade vi inte till regn och än så länge är det 6 grader varmt. Den dagliga promenaden skall avverkas och sen har vi lite att göra hemma med lagning av trasig persienn och lite annat. Kollade nyheterna men fick ett streck i magen så jag vände och kollar senare då jag fått lite mer kraft av promenaden

 

 

Ha nu en så skön dag som möjligt ni som tittar in till mig. Var rädda om er

 

#Röda #wienerbrödsbulle #gaming #sommarhatt #vindsnurra #vinställ #klockan #seriefigur

 
 
Ingen bild

Elin

Torsdag 9 maj 23:13

Det är Sully från filmen Monsters Inc, en helt underbar tecknad film.

Malin wiper

Fredag 10 maj 08:17

Tusen tack snälla Elin för att du talade om detta. Känner igen namnet på filmen men har aldrig sett den.

Ha en härlig fredag och helg
Hälsning från Malin

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar