Öppen Ridå

GoMore, Skoda Fabia, TV skärm, tillbehör och Hans Zimmer

Av Malin wiper - 2024-05-06 10:15


 

Vi hyrde denna bil i lördags från GoMore . Det är privatpersoner som hyr ut sina bilar. Vi åkte och hämtade min son som vi skulle tillbringa helgen med. Här är vi framme på baksidan av huset där han bor. Bilen är en Skoda Fabia och den var bekväm att sitta i, den var ren och fräsch och lättkörd. Så den var jätteskön att åka i och jag fick inga besvär med ryggen.


 

Så här ser den ut framifrån


Detta är kvinnan som hyr ut sin fina bil. Hon heter Therese Jacobsson och hon var väldigt trevlig. Vi kommer att hyra bilen igen så fort vi behöver.

 

         

Skoda Fabia från 2014


 

Här ser ni min son och min man vid backluckan där sonen skulle lägga in sin ryggsäck och lite annat. 


   

 

Vi har fått ta över min sons tv skärm för han ser inte på tv längre utan kollar på datorn. Denna skärm är större och bättre än den vi hade och man kan se 3D filmer på den. Dessutom kunde vi nu koppla in högtalarna som vi fått förut av min son till tv:n så vi har toppenbra ljud nu. Han hjälpte till att koppla och visa oss hur vi skulle använda fjärrkontrollen. Tusen tack igen till min fina son för din generositet

 

                                    

 

Vi hade tv:n på väggen förut  men denna kunde man ställa på tv bänken. Vi fick även en Blue ray spelare med. Vi kan inte ha några prydnadssaker på bänken längre så dom har jag spridit ut i lägenheten och klockan vi hade på väggen ovanför passar inte in längre så vi skall kolla på second hand om vi hittar en rätt stor väggklocka. Jag såg inte på tv så mycket när vi bodde i Hallstahammar utan mest laptopen men sen vi gjorde ett tv rum av sovrummet så är det så mysigt och harmoniskt att sitta där och mysa så  jag har börjat kolla på tv igen men även på laptopen när jag skall kolla i program i efterskott.

 

 

Vi fick även med 3D glasögon. Om en vill se 3D men inte den andra då är det paret i asken bakom som gäller för den personen

 

 

Vi fick även en kasse full med dvd filmer i 3D. Bland annat denna Zootropolis som är en av mina favoritfilmer vad gäller animerat. Så nu kan jag även se den i 3D. En del av filmerna har vi sett hos min son redan i 3D men inte alla. Vi hade filmkvällar hos sonen i flera år då vi låg över

 

          

Hans Zimmer med ledmotivet till filmen Gladiator Now we are free. Jag är även ett fan av filmmusik och det är även min son. Hans Zimmer är en tysk filmmusikkompositör som är född i Frankfurt am Maine   


                                                                             


Vi hade hyrbilen till 18.00 så vi kunde tillbringa stora delar av söndagen tillsammans också. Jag håller på att fixa med bilderna nu men det tar lite tid. Vi har bara njutit och haft det bra. Nu kom solen igen så det var tydligen inte hos oss det skulle bli snö och hagel. Vi är lite trötta i dag så vi kommer ut lite senare på promenad. Hoppas ni haft en fin helg och får en bra början på veckan. 

 

                                 

 

 

#GoMore #Skoda #Therese #sonen #tv #Hans

 
 
Ingen bild

syrran

Måndag 6 maj 10:44

Vad snäll mrC var, härligt med en större skärm :-)

Ha det gott!
kram fr Maria

Malin wiper

Måndag 6 maj 14:40

Verkligen!. Det märks verkligen skillnad med en stor skärm och bilen är så mycket bättre. Jag har för mig att ni har en jättestor tv.

Ha det gott själv
Kram från Malin

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar